ΤΕΤΑΡΤΗ 29/10 και ΠΕΜΠΤΗ 30/10
Commedia all'italiana (II)
"Ο κλέψας του κλέψαντος" (1958), είναι η ταινία του Μάριο Μονιτσέλι που εγκαινίασε σαν κινηματογραφικό είδος, την κωμωδία 'αλά ιταλικά' (Commedia all'italiana).
Την προβάλλαμε στο Στέκι στις 18/04/2024
Το "Μαστρογιάννι αλά ιταλικά!" ήταν το πρώτο αφιέρωμα του Στεκιού στην Commedia all'italiana.
Το προβάλλαμε στο Στέκι στις 11-12/01/2024
Τώρα έχει σειρά το δεύτερο αφιέρωμα σε αυτό το είδος, με δύο ακόμα ταινίες, για να γελάσουμε 'αλά ιταλικά'.
- Ο μαφιόζος (1962), του Αλμπέρτο Λατουάντα
- Χθες, σήμερα, αύριο (1963) του Βιττόριο ντε Σίκα
Μέσα στη φετινή μας περίοδο, θα ακολουθήσουν και άλλα αφιερώματα στην Commedia all'italiana, γιατί το γέλιο το χρειαζόμαστε...
Διαβάστε περισσότερα για το αφιέρωμα
Η «κωμωδία αλά ιταλικά», αποτελεί ένα κομβικό σημείο για τον κινηματογράφο, γεννημένη μετά την απόσυρση του τεράστιας επίδρασης νεορεαλισμού, γύρω στο 1960. Γνώρισε την ακμή της εκείνα τα χρόνια, όπου η Ιταλία προέβαλε το «οικονομικό της θαύμα», μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του ’70, όταν μαζί με το πολιτικό σινεμά άρχισε να προβάλει και η ξεκαρδιστική, πολλές φορές, σεξοκωμωδία. Η Commedia all’ Italiana, την οποία υπηρέτησαν σημαντικότατοι σκηνοθέτες, είχε ως κύρια χαρακτηριστικά την έντονη ειρωνική διάθεση και το πνεύμα οξείας κριτικής στη μεταπολεμική ιταλική κοινωνία, η οποία χάνει την αυθεντικότητά της, τις αξίες της και παραδίδεται στο χρήμα και τον άκρατο καταναλωτισμό. Κωμωδίες που συνδύαζαν μοναδικά το κωμικό με το τραγικό.
Αγαπήθηκε παρότι τα θέματα της, αυτά καθαυτά, ήταν σοβαρά και είχαν πολλές φορές κατάληξη τραγική. Ταινίες με ήρωες ή αντι-ήρωες, θύτες και θύματα μιας εποχής: κατεργάρηδες, φανφαρόνους, φουκαράδες, μωροφιλόδοξους, κερατάδες, φανατικούς ιδεολόγους, λούμπεν, παλιμπαιδίζοντες μεσήλικες, ερωτύλους, μικρο-μικροαστούς, κομφορμιστές, μίζερους, ανήμπορους και κακούς. Kι ωστόσο απροκάλυπτα ανθρώπινους, οικείους κι αναγνωρίσιμους, σε καταστάσεις ευτράπελες κι εξίσου δραματικές. Για γέλια και για κλάματα. Όπως χθές, σήμερα, αύριο. Όπως πάλι, εδώ και τώρα, μέσα από την οθόνη. Aλά ιταλικά.
========================
ΤΕΤΑΡΤΗ 29/10 στις 20:30
========================
Ο μαφιόζος (Mafioso)
Μαύρη Κωμωδία (1ω 45λ) - Ιταλία (1962)
Trailer: https://youtu.be/9SK_CyQazRk
Σκηνοθεσία: Alberto Lattuada
Ηθοποιοί: Alberto Sordi, Norma Bengell, Gabriella Conti
Ο καλοκάγαθος Αντόνιο Μπανταλαμέντι (Αλμπέρτο Σόρντι), επόπτης εργοστασίου στο βιομηχανικό Μιλάνο, ξεκινά για οικογενειακές διακοπές στο γραφικό χωριό του στη Σικελία. Η κοινωνική άνοδός του, από χωριατόπαιδο σε στέλεχος υπερσύγχρονου εργοστασίου, οφείλεται σε ένα φαινομενικά αθώο ρουσφετάκι του Ντον Βιντσέντζο (Ούγκο Ατανάσιο). Για να βγει η παλιά υποχρέωση, ο Ντον Βιντσέντζο ζητάει κάτι που θα αφήσει για πάντα το στίγμα του στη ζωή του Αντόνιο.
========================
ΠΕΜΠΤΗ 30/10 στις 20:30
========================
Χθες, σήμερα, αύριο (Ieri, oggi, domani)
Σπονδυλωτή κομεντί (1ω 58λ) - Ιταλία (1963)
Trailer: https://youtu.be/ZetevejWeWA
Σκηνοθεσία: Vittorio De Sica
Ηθοποιοί: Sophia Loren, Marcello Mastroianni, Aldo Giuffrè
Η σπονδυλωτή αυτή ταινία, απαρτίζεται από τρεις ιστορίες που διαδραματίζονται σε τρεις ιστορικές Ιταλικές πόλεις: Στη Νάπολη, η Αντζελίνα πουλά λαθραία τσιγάρα για να συντηρεί τον εαυτό της και τον άνεργο σύζυγο της, που της «χαρίζει» το ένα μωρό μετά το άλλο για να αποφύγει τη φυλακή. Στο Μιλάνο, η Άννα, μια σύζυγος της ψηλής κοινωνίας γίνεται έξω φρενών όταν ο νεαρός εραστής της καταστρέφει το πολύτιμο της καμπριολέ αυτοκίνητο. Ο σκηνοθέτης αφήνει την καλύτερη ιστορία για το τέλος, όπου η Σοφία Λόρεν, υποδύεται μια πόρνη στη Ρώμη, που με το εκρηκτικό της στριπτίζ ξετρελαίνει κυριολεκτικά, από πόθο, ένα νεαρό που προορίζεται για την εκκλησία. Κεντρικός άξονας που διατρέχει και τις τρεις ιστορίες είναι η γυναίκα σε αρχετυπικούς ρόλους: ως μητέρα, ως σύζυγος, ως πόρνη. Ο τίτλος υπαινίσσεται τη διαχρονικότητα αυτών των στερεότυπων που παρωδούνται διακριτικά.
.jpg)

.jpg)




